fbpx
06-48465536 info@vaforyou.nl

De ideale klant bestaat

Toen ik net begon als Virtueel Assistent had ik eigenlijk nog geen idee wie mijn ideale klant was. Ik had ook nog niet in de gaten waarom dat nou zo belangrijk was. Iedere klant is goed, toch? In het begin kan dat inderdaad prima zijn. Tot het moment dat die ene ideale klant voorbijkomt en je denkt, ja daar zou ik er meer van willen. Dit past bij mij. We hebben een klik.

Gelukkig bestaan er meer van, ideale klanten. Anders was het moeilijk om een goede business op te bouwen. Het vinden van je ideale klant geeft rust en bepaald je doel. Het maakt het makkelijker om keuzes te maken in een bepaalde strategie en geeft richting. Dat jij past bij je ideale klant en andersom maakt dat beide bedrijven daar voordeel uit halen. Mijn klant wordt er beter van doordat ik heel gericht kan meedenken en ondersteunen. Mijn bedrijf wordt er beter van omdat ik de juiste klanten aantrek en ik zo kan werken zoals het bij mij past.

Klop klop, wie is daar?

Nou moet je niet denken dat ze al in rijen dik voor de deur staan, helaas, dat dan ook weer niet. Maar soms staat er wel ineens iemand te kloppen, waarvan je denkt, ja dit is er één. De meest ideale klant vond ik niet, maar die vond mij. Die vond mij toen ze nog niet eens een bedrijf had. Die was overtuigd van een samenwerking tussen ons, terwijl ze nog moest beginnen. Wauw, wat een lef, wat een vertrouwen, wat een intuïtie. Zij volgde haar gevoel en kwam bij mij uit.

Het was in een online community van heel iemand anders. Ik had gereageerd op een post, nietsvermoedend. Zij heeft dat gelezen en gedacht, ja dit is interessant. Ze had het vermoeden dat ik iets voor haar zou kunnen betekenen. Maar wat dan? Als je nog niet eens een bedrijf hebt, maar alleen een super goed idee?

Omdat vanuit mijn kant ook hetzelfde gevoel groeide, dat we elkaar iets te geven hadden, zijn we gaan praten. We hebben een afspraak gemaakt. Over van alles en nog wat hebben we het gehad, maar vooral over onze gezamenlijke passie, onderwijs. We delen beide een achtergrond waarin onderwijs de hoofdrol heeft gespeeld en nog steeds een belangrijk onderwerp voor ons is. Beide zijn we ervan overtuigd dat de tijd daar is voor een belangrijke verandering. Een verandering waardoor het onderwijs mooier wordt, waardevoller, authentieker, krachtiger en leuker.

Daar gaan we..

In de loop van de tijd hebben we contact gehouden. We hebben elkaar op de hoogte gehouden van onze plannen en die met elkaar gedeeld. Maar ja, zij had nog steeds geen bedrijf en kon met mij dus ook nog geen echte samenwerking aangaan. Toch bleef het gevoel dat het wel de bedoeling was en zeker ook ging komen.

Dat hebben we gedaan. Afgelopen januari was het zover. Het bedrijf bestaat, de plannen zijn concreet gemaakt en we zijn beide aan de slag gegaan met een deel van de taken. Wat moet er veel gebeuren als je net begint. Ook al hoeft niet alles in één keer af te zijn, je moet toch al heel wat werk hebben verzet voordat je “de deuren” open kunt gooien.

Groei, groei en nog eens groei

In de periode voor januari zat ik zelf in een soort overgangsperiode. Ik ben aan het doorgroeien van VA naar Online Business Expert. Op die manier kan ik een nog waardevoller toevoeging zijn aan een onderneming. Ik kan gericht meedenken en uitvoeren waar ik eerst de kennis nog niet had. Sparringpartner zijn en meedenken in strategie. Het is ontzettend uitdagend en fijn om te doen. Samen resultaat boeken, doelen stellen en vooruitdenken ligt me goed.

Deze ontwikkeling van mijn kant komt ook weer ten goede aan beide bedrijven. Het bedrijf van de ondernemer lift mee op de kennis die ik op doe en de vaardigheden die ik mezelf eigen maak. Hierdoor kan de ondernemer zich richten op wat die goed kan en graag wil doen. Mijn eigen bedrijf groeit en ontwikkelt zich ook doordat ik klanten op een nieuwe manier verder kan helpen. Dit trekt vervolgens weer nieuwe, andere klanten aan. Voor mij betekent dit dus ook dat ik mijn eigen ‘ideale klant profiel’ eens goed heb bekeken. Als mijn onderneming verandert, veranderen mijn klanten mee. Als ik voor mezelf nieuwe doelen ga stellen, passen er weer andere ondernemers beter bij mij en mijn ideeën.

Bestemming (on)bekend

De komende tijd zetten we het bedrijf van die fantastische en fanatieke onderneemster op de kaart. We werken er hard aan om ervoor te zorgen dat ook deze onderneming een succes wordt. We staan er beide voor om haar mooie ideeën de onderwijswereld in te blazen. We hebben er zin in!

Ook mijn eigen business krijgt een flinke “schop onder de kont”. Tijd voor vernieuwing, verandering en kansen pakken.

Waarom zij nou dé ideale klant voor mij is? Het complete plaatje klopt. Alle puzzelstukjes passen in elkaar. We voelen dat er meer in zit voor ons allebei. Ik ben benieuwd of jij ook al een samenwerking bent aangegaan met iemand waarvan je weet of voelt, ja deze persoon past bij mij. Wij helpen elkaar verder.

Laat je het me weten in een reactie? Ik ben benieuwd naar jouw verhaal!

 

Enthousiaste groet,

Elma Harkema

VA For You > Busy For You